تاریخ انتشار: دوشنبه 1396/02/18 - 12:32
کد خبر: 234617

تشریح برنامه‌های ابراهیم رئیسی در نشست ستاد «کار و کرامت»؛

به دانشجویان شفاف پاسخگو هستیم/ جریان "ما نمی‌توانیم" استراتژی خود را بر روی "نمی‌شود" گذاشته است/ روحانی به هنرمندان نگاه ابزاری داشت +فیلم

به دانشجویان شفاف پاسخگو هستیم/ جریان "ما نمی‌توانیم" استراتژی خود را بر روی "نمی‌شود" گذاشته است/ روحانی به هنرمندان نگاه ابزاری داشت +فیلم

نگاه آقای روحانی به عرصه فرهنگ یک نگاه ابزاری-تبعی بود و ایشان زمانی که به سراغ هنرمندان می آیند انگیزه ای جز پربار کردن سبد رأی خود نداشتند. این نگاه از همان روزهای اول با عکس‌های یادگاری ایشان شروع شد و فراتر از خرج هر 4 سال یکبار از نام و هنر ایشان نرفت.

خبرنامه دانشجویان ایران: نشست خبری سخنگو و تعدادی از مسئولین کمیته‌های ستاد انتخاباتی کار و کرامت که صبح امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در این نشست خبری، علی خضریان به عنوان سخنگو و مسئول کمیته سیاسی، مهدی طوسی مسئول کمیته فرهنگی، فاطمه آلیا مسئول کمیته زنان، علی عبدی مسئول کمیته دانشجویی و محمد سلیمانی به عنوان مسئول کمیته محتوایی حضور داشتند و به اعلام نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

مهدی طوسی: نگاه «روحانی» به فرهنگ «ابزاری» است
مهدی طوسی مسئول کمیته فرهنگی ستاد انتخاباتی حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در نشست خبری سخنگو و مدیران کمیته‌های ستاد انتخاباتی کار و کرامت که صبح امروز در خبرگزاری تسنیم برگزار شد طی سخنانی گفت: نگاه دولت کار و کرامت به فرهنگ حول مردمی شدن فرهنگ می چرخد.

وی با بیان اینکه اعتقاد ما این است فعالیت در عرصه فرهنگی تنها زمانی جواب می دهد که  به صورت مستمر و مداوم پی گرفته شود، گفت: تجربه نشان داده است، دولت ها یا عموماً برنامه جدی و اثرگذاری در حوزه فرهنگ نداشته اند یا به سبب عمر کوتاه و رویکردهای متفاوتی که هر یک با نفی دیگری بر سر کار آمده اند، نتوانستند در عرصه فرهنگ فعالیت اثرگذار و ماندگاری که هم تراز با گفتمان و استعداد جمهوری اسلامی باشند، داشته باشند.

طوسی افزود: از طرف دیگر با تکیه بر اینکه یک اتفاق نظر عمومی وجود دارد که با کثرت چالش‌ها و بحران‌ها در عرصه فرهنگ مواجه هستیم و یک نوع نگرانی عمومی در این حوزه وجود دارد، نیازمند این هستیم که برای حل این بحران ها نیز مردم به میدان آورده شوند و کار به خود ایشان سپرده شود. باز هم تجربه حمهوری اسلامی در سال های گذشته نشان داده که  نظام جمهوری اسلامی تنها زمانی توانسته از عموم چالش ها و بحران هایی مانند جنگ و... عبور کند، که کار را به دست مردم سپرده است. در حوزه فرهنگ که یکی از محوری ترین دغدغه مقام معظم رهبری را نیز شامل می شود، با مشکلات جدی مواجه هستیم که فکر می کنیم این مسأله با شکل گیری عزم ملی در کنار یک مدیریت جهادی برطرف خواهد شد.

مسئول کمیته فرهنگی ستاد انتخاباتی رئیسی ادامه داد: دولت‌ها فارغ از همه شعارهایی که سر می دهند، بارها نشان داده‌اند که برای ایجاد تحول در عرصه  فرهنگ توانایی لازم و همچنین برنامه دقیقی ندارند و به نظر ما باید برای تاثیر گذاری در حوزه فرهنگ، بر توانایی مردم تکیه شود که دولت یازدهم به معنای واقعی کلمه به این ظرفیت بی اعتنا بوده است.

طوسی با تشریح اینکه تحقق این استراتژی به چه صورتی محقق خواهد شد، به فعالیت‌های خود جوش مردمی در عرصه فرهنگ اشاره کرد و گفت: اعتقاد ما بر این است که مردم دغدغه مند در عرصه فرهنگ بسیار جلوتر از دستگاه ها و دولت ها هستند. عموم ورود دولت ها به موضوع فرهنگ، سیاست بازانه بوده است و به همین دلیل شاید بتوان گفت که در این راستا بهتر آن است که از این جنس فعالیت دولت ها در حوزه فرهنگ قطع امید کرد و این عرصه را به مردم سپرد و از حرکت های خودجوش مردمی حمایت کرد. البته این به معنای سلب مسئولیت از دولت نیست و دولت دوازدهم باید زمینه برای حمایت از حرکت های خودجوش را فراهم کند ضمن اینکه اعتقاد ما بر این است که دولت دوازدهم درباره حمایت از عرصه حرفه ای فعالیت های هنری، ادبی و فرهنگی نیز باید خود را مسئول بداند و شرایط را برای فعالیت آسوده تر نخبگان و هنرمندان حرفه ای نیز فراهم کند.

وی در ادامه به انتقاد از رویکرد دولت یازدهم پرداخت و گفت: نگاه آقای روحانی به عرصه فرهنگ یک نگاه ابزاری-تبعی بود و ایشان زمانی که به سراغ هنرمندان می آیند انگیزه ای جز پربار کردن سبد رأی خود نداشتند.  این نگاه از همان روزهای اول با عکس‌های یادگاری ایشان شروع شد و فراتر از خرج هر 4 سال یکبار از نام و هنر ایشان نرفت. دوباره فصل انتخابات رسید و دیدیم که آقای روحانی بار دیگر نام یک خواننده را سردست گرفت تا یک بازی جدید به راه بیاندازد. یک دوقطبی جدید ایجاد کند اما به نظر می رسد این شیوه بعد از حرف ها و اعترافات تکان دهنده آقای دهباشی، سازنده فیلم تبلیغاتی ایشان نخ نما شده است و کسی فریب این بازی های پوپولیستی و از پیش طراحی شده را نمی خورد.

طوسی ادامه داد: آقای روحانی در حالی دم از حقوق هنرمندان می زند که تنها در همان یک جلسه که در ماه های ابتدایی دولت خود برگزار کرد اجازه داد، هنرمندان مواضع و مطالبات خود را بیان کنند و سال بعد در دیدار با هنرمندان به هیچ هنرمندی اجازه داده نشد صحبت کند و تنها یک معاون وزیر ارشاد سخنرانی کرد. اگر سخنان ایشان درباره آزادی واقعی است چرا اجازه ندادند هنرمندان حرفهای خود را بیان کنند؟ اگر ایشان در رفع مشکلات هنرمندان صداقت دارد، چرا نامه‌های نزدیک به هزار موسیقیدان کشور حتی با یک پاسخ و توجه از جانب ایشان یا مسئولان همراه نبوده است؟

ادامه اظهارات طوسی در فیلم زیر آمده است:

 

سلیمانی: روحانی و مدیرانش اگر ثروت بادآورده ندارند اعلام کنند
محمد سلیمانی مسئول کمیته محتوایی ستاد انتخاباتی دولت کار و کرامت، حامیان حجت‌الاسلام رئیسی در نشست خبری اعضای این ستاد که پیش از ظهر امروز(دوشنبه، 18 اردیبهشت)  در خبرگزاری تسنیم برگزار شد، در سخنانی، ضمن تبریک به مناسبت روز جوان، گفت: امروز از شرایط حساس و سرنوشت‌سازی برای ملت ایران برخورداریم، از طرفی از یک رهبری توانمند، آگاه، بصیر و مشرف به امور منطقه‌ای و بین‌المللی و... برخورداریم و از یک طرف نیز از مردمی خوب و پای کار انقلاب و حاضر به فداکاری برای نظام برخورداریم، اما با مسائل و مشکلاتی نیز روبرو هستیم.

وی عمده علل مشکلات امروز کشور را در حوزه اجرایی دانست و افزود: اگر تغییری در حوزه اجرایی کشور صورت گیرد و کسانی در رأس مدیریت قرار گیرند که ویژگی‌ها و شایستگی های لازم را داشته باشند، کشور ما می‌تواند گام‌های بلندی در راستای تعالی کشور بردارد.

مسئول کمیته محتوایی ستاد انتخاباتی دولت «کار و کرامت»، تصریح کرد: اگر آقای رئیسی، رئیس‌جمهور شوند، حقوق و اموال وزرا و معاونان وزرا را به اطلاع مردم می‌رسانند و این شفاف‌سازی را تکلیف خود می دانند.

سلیمانی با بیان اینکه کشور ما گرفتار مدیرانی است که دچار ثروت بادآورده هستند، اظهارداشت: این گرفتاری مدیران نمی‌گذارد که آن‌طور که شایسته است، در خدمت به مردم گام بردارند. آقای رئیسی بارها گفته‌اند که مدیرانی قانع به حقوق و دستمزد در دولت‌شان خواهند بود.

وی با تأکید بر اینکه کشور ما امروز دچار مدیرانی است که سیری‌ناپذیرند و ولع بسیاری دارند، گفت: نمونه این سیری‌ناپذیری و ولع، حقوق‌های نجومی است که در دولت کار و کرامت این اتفاق نخواهد افتاد و از آن در دولت کار و کرامت جلوگیری می‌شود.

ادامه اظهارات محمد سلیمانی را در فیلم زیر ببینید:

 

خضریان: دولت با بی عملی‌اش درباره منا، فرودگاه جده و تفلیس عزت را به پاسپورت ایرانی برگرداند؟
علی خضریان مسئول کمیته سیاسی و سخنگوی ستاد کار و کرامت نیز در نشست خبری ستاد «کار و کرامت»، با اشاره به حضور حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی درعرصه رقابت‌های انتخاباتی پس از درخواست‌های متعدد نخبگان و فعالان سیاسی مبنی بر حضور وی به عنوان کاندیدای اصلح اظهار داشت: ستاد کار و کرامت از همان ابتدا فعالیت خود را آغاز کرد و مواضعی را در این خصوص اعلام نمود.

وی  افزود: ستاد کار و کرامت امروز در تمام استان‌ها قصد فعالیت دارد و مسئولان کمیته‌های مختلف آن در اکثر استانها مشخص شدند که اسامی آنها در کانال تلگرامی  این ستاد اعلام شده و همگان می‌توانند از این طریق با اخبار و مسائل مربوط به این ستاد اطلاع یابند.

سخنگوی ستاد کار و کرامت در ادامه با اشاره به فضای سیاسی حاکم بر کشور اظهار داشت: واقعیت امر این است که ما شاهد این هستیم که در انتخابات آینده انتخاب اصلی بین دو دیدگاه "ما می‌توانیم" و "ما نمی‌توانیم" است. جریان "ما نمی‌توانیم" استراتژی اصلی خود را بر روی موضوع "نمی شود" و "هیچ کس نمی‌تواند" گذاشته است و تلاشش براین است که این نکته را به کل جامعه تعمیم دهد.

خضریان افزود: این جریان اعلام می‌کند در حوزه مسکن نمی‌توان برای حل مشکل مسکن کاری کرد و هیچکس هم نمی‌تواند کاری کند درحالی که رئیس ستاد انتخابات آقای رئیسی فردی است که اهل کار در حوزه مسکن بوده و طرح‌های زیادی در این خصوص دارد لذا اگر شما نمی‌توانید فرصت را به دیگرانی که می‌توانند، دهید.

وی با بیان اینکه انتقادات اصلی در حوزه عدم کارایی دولت فعلی مربوط به مسائل اقتصادی نیست، گفت: وقتی کاندیدای رئیس جمهور در برنامه‌های انتخاباتی و مناظره‌ها تلاشش براین است که برای کسب آرا به ظرفیت‌های سامانه موشکی کشور که از نقاط قوت و برجستگی‌های کشور نیز هست، شبهاتی را وارد کند و آنها را زیر سوال برد، بسیار تعجب برانگیز است زیرا ظرفیت‌هایی که از طریق مسائل موشکی و دفاعی برای کشور فراهم شد، زمینه فعالیت‌های ما را در عرصه بین الملل فراهم کرد.

مسئول کمیته سیاسی ستاد کار و کرامت با اشاره به اینکه جریانی که مقام مسئول و به نوعی حاکم کشور بوده و با ناکارآمدی خود کشور را به نا کجا آباد سوق داده است، باید پاسخ دهد که در این چند سال چه عملکردی داشته است، افزود: در این دوران شاهد تعطیلی کارخانه‌های فراوانی در کشور بودیم. کارخانه‌هایی مانند ارج، آزمایش، پارس الکتریک، کاشی ایران، کاشی نیلوفر و تنها شرکت دوچرخه سازی آساک که مدیرعامل آن اعلام کرده بود وزیر کار قرار بود یک وام در اختیار کارخانه قرار دهد که هرگز عملی نشد.

خضریان ادامه داد: در حوزه اشتغال نیز وضعیت کشور بسیار نامناسب است، طبق آمار مرکز رسمی آمار در تابستان 92 حدود 22 میلیون و 191 نفر در کشور شاغل بودند که در زمستان سال 95 این رقم به 22 میلیون و 343 نفر رسیده یعنی در سال کمتر از 50 هزار نفر در حوزه اشتغال شاغل شدند و معلوم نیست با حضور دوباره این دولت وضعیت اشتغال کشور چگونه شود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری در کشور حدود بالای 12.5 درصد شده است، گفت: این در شرایطی است که طبق آمار هر فردی که دو ساعت در هفته نیز شاغل باشد نیروی کار محسوب می‌شود اما در حال حاضر شاهد بالاترین نرخ بیکاری در کشور طی 16 سال گذشته هستیم.

سخنگوی ستاد کار و کرامت با اشاره به فعالیت‌های دولت در حوزه واردات اضافه کرد: کارنامه دولتی که مدعی بود ما بی حساب و کتاب در گذشته از کالاهای وارداتی چینی استفاده می‌کردیم و این انتقاد درستی به شمار می‌رفت خود نیز در این حوزه گوی سبقت را از دولت نهم ودهم گفت به طوری که در هشت سال دولت نهم و دهم میزان واردات ما از چین 30 میلیارد دلار بوده اما در سه سال دولت یازدهم این رقم به 40 میلیارد دلار رسیده است.

خضریان همچنین به برخی از اقلام وارداتی غیرضروری کشور طی سه سال اخیر اشاره و خاطرنشان کرد: تن ماهی، آدامس، خاک رس، سنگ پا، مرکبات و مرباجات از جمله محصولاتی است که طی این سالها به کشور وارد شده و نشان دهنده این است که هیچ مبنایی در بحث واردات کشور وجود نداشته به طوری که ما 14 هزار دلار آدامس به کشور وارد کردیم و همین میزان سنگ پا به کشور وارد شده است.

وی با اشاره به اظهارات معاون اول رئیس جمهور در خصوص تخلف یکی از وزرا در حوزه واردات پوشاک و فعالیت های تجاری گفت: اظهارات معاون اول رئیس جمهور مبنی بر اینکه بنده ایجاد شدن این اتفاق را از جانب هر کسی احتمال می دادم جز وزیر آموزش و پرورش حاکی از این موضوع است که احتمالاً افراد مختلفی از وزرا اولا لواسان نشین هستند و دیگر اینکه در حوزه واردات آن هم به این فعالیت می‌کنند. به شکلی که حتی خود همکاران آنها در دولت نیز نمی‌دانستند که تخلف صورت گرفته از ناحیه چه کسی است.

سخنگوی ستاد کار و کرامت گفت: وقتی آقای جهانگیری با آن لحن خاص خود  می‌گوید بنده خدا بیکار بوده و 200 میلیون جنس وارد کرده است، باید به ایشان گفت پس مردم که مانند ایشان وضعیت اقتصادی مناسبی برای کار ندارند چه کار باید کنند. البته آقای رئیسی حتما از شفافیت وضعیت مالی و اقتصادی خود استقبال می کنند و اگر صلاح بدانند آن را باز هم عمومی تر به مردم اعلام خواهند کرد چه اینکه روز گذشته این اقدام را انجام دادند.

در فیلم زیر بخشی از اظهارات علی خضریان آمده است:

 

عبدی: دولت کار و کرامت عدالت آموزشی را برقرار می‌کند
در این نشست علی عبدی مسئول کمیته کار و کرامت نیز به مسائل دانشگاه در دولت سیدابراهیم رئیسی اشاره کرد. وی با اشاره به اینکه ارتباط با جوانان و دانشجویان از مهمترین برنامه‌های آقای رئیسی است، اظهار داشت: اتکای اصلی آقای رئیسی برای امور کشور  به جوانان، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان کشور است، به همین دلیل جوانان بسیاری در ستادهای ایشان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در دولت فعلی با بیکاری 25 درصدی جوانان روبرو شدیم، افزود: فارغ التحصیلان و دانشجویان زیادی که به امید کار تحصیل کردند، در حال حاضر بیکارند و شغلی ندارند. اشتغال جوانان در دولت کار و کرامت، اولویت اساسی است.

در ادامه فیلم اظهارات علی عبدی آمده است:

 

فاطمه آلیا مسئول کمیته زنان کار و کرامت نیز در این نشست به مسئله زنان و مشکلات آنها پرداخت. مسئول کمیته بانوان ستاد دولت کار و کرامت با اشاره به وضعیت فعلی کشور و گرفتاری از برخی از مردان افزود: در شرایطی که سیاست‌‌های فعلی باعث شده مردان کشور به دلیل بیکاری و عدم اشتغال با مشکلات فراوانی روبرو شوند نمی‌توان انتظار داشت  به زنان به عنوان قشری فعال در جامعه توجه شود. زیرا دولت فعلی با اقدامات خود و با رکود موجود نتوانسته است مردان خانواده را نیز صاحب شغل کند به شکلی که اکثر جوانان بیکار بوده و  همه کارشناسان و بر افزایش ناهنجاری از طریق بیکاری تأکید دارند.

آلیا با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر وجود افسردگی در برخی از اقشار جامعه گفت: وقتی مردان کشور بیکار می‌شوند، سنگینی مشقت معیشتی آن  بر دوش بانوان که یا شاهد بیکاری فرزند یا همسر و یا پدر خود هستند، تحمیل می‌شود.

در ادامه فیلم اظهارات فاطمه آلیا آمده است:

نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
اعتراض باشگاه استقلال به برنامه هفته پایانی لیگ برتر
مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
زمان حراج بعدی شمش طلا اعلام شد+شرایط
چند حقیقت درباره نادر طالب‌زاده
احمد عباسی آقای گل و بهترین بازیکن شد
قهرمانی تقدیم مردم ایران
تجمع دانشجویان دانشگاههای تبریز در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
بیانیه شورایعالی انقلاب فرهنگی در حمایت از دانشجویان آمریکا
خیزش دانشجویان بحران سیاست خارجی آمریکا را فاش کرد
اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
نظر استاندار تهران برای تقسیم استان تهران؛ باید تأمل کرد
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
قهرمانی سیزدهم فوتسال ایران در آسیا
روسیه آمریکا را تهدید کرد
تکلیف حسن یزدانی برای المپیک مشخص شد
لحظات به ثمر رسیدن گل اول و دوم ایران به تایلند +فیلم
توجیهات عجیب نخست‌وزیر ارمنستان برای واگذاری روستاها به آذربایجان
بن‌گویر با ۳ دنده شکسته از بیمارستان مرخص شد
همه چیز درباره چراغ چک تیگو ۵ + علت روشن شدن چراغ چک تیگو ۵
محبوب‌ترین میز تلویزیون چه ویژگی‌هایی دارد؟
اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
تجمع دانشجویان دانشگاه های تهران در حمایت از دانشجویان آمریکا
تجمع دانشجویان امیرکبیر در حمایت از دانشگاهیان آمریکایی
کلاس‌های پیام نور امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
قدردانی زلفی‌گل از دست‌اندرکاران حفظ سلامت کنکور
زلفی گل: جوسازی‌های ایجادشده در خصوص اخراج استادان صحت ندارد
تجمع دانشجویان در محکومیت عملکرد آمریکا در برخورد با دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین +عکس
حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
محرومیت از تحصیل در انتظار داوطلبان متخلف
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top